Alla inlägg under oktober 2011

Av Desirée - 31 oktober 2011 21:39

En inspirerande och mycket kreativ dag. Jag var inne och surfade på min föredetta mentors blogg och fann mycket inspiration till hur man kan leva sitt liv lycklig och glad. Första gången för cirka ett år sedan så var jag inne på hennes blogg och kände att det som hon skrev inte intresserade mig alls och gick snabbt ut där ifrån igen.

Som alla nu för tiden marknadsför man sig genom sociala medier som facebook och twitter och detta gör även Elisabeth som hon heter. Jag har sett hennes länkar från facebook flera gånger och har blivit nyfiken. Jag bestämde mig idag för att gå in och titta lite och hittade ett väldigt intressant inlägg från en gästbloggare och denna meningen från Cecilia Kärvegård inlägg fastnade jag för direkt. 


"Du skapar din tankar, dina tankar skapar dina känslor,

 dina känslor påverkar ditt beteende och ditt agerande"


Efter att jag läst denna mening så fick jag en snabb överblick på hur jag fungerar. Såklart att detta stämmer. Har ni aldrig varit med om att man tänkt på en sak som din vän eller pojkvän/flickvän sagt och ju mer man tänker på det, desto mer blir dem orden mer än bara ord. Kanske man blir ledsen eller arg över vad man tror han/hon har sagt men i det hela har man bara missuppfattat alltihop. Men detta gör ju då att din dag ändras från jättebra till jättedålig. Du träffar andra personer och och du beter dig otrevligt och kanske ryter till osv. Men ifall man inte skulle ha tänkt efteråt på de orden han/hon sa så skulle man nog inte heller missuppfattat vad personen sa. Detta händer mig verkligen jätteofta och nu vet jag hur jag ska göra för att detta ska minska. 


Jag var verkligen tvungen att skriva till Elisabeth och berätta hur bra hon är och hur glad jag är över att ha haft henne som min mentor och lärare. Detta fick jag i respons:


"Idag när jag surfade in på min blogg så såg jag en kommentar från dig.

Jag har så svårt att förmedla i ord hur glad jag blev för det du skrev."


Detta fick mig verkligen att känna mig speciell, unik och ihågkommen. Nu var det visserligen inte så längesen jag gick ut gymnasiet men under de tre åren långa åren, har hon lärt känna mig väldigt väl och det är jag verkligen glad och tacksam för. Hon gjorde min dag bättre och kraftfull idag och jag tror även att detta kommer hålla i sig veckan ut.


Vill du själv läsa hennes blogg så kan du klicka HÄR! 

Av Desirée - 26 oktober 2011 22:38

Man blottade sig för expedit i leksaksaffär.


Ja ni läste rätt. Detta hände på Börjes leksaksaffär i Tingsryd. En man runt 35-40 årsåldern var inne i butiken och blottade sig för expediten och därefter körde iväg i sin bil. Hur kan man ens få för sig att göra en sådan sak? Det är verkligen absurt. Att folk inte har vett i huvudet att tänka att man inte gör så.

Vart är världen påväg! Det kidnappas, mördas och rånas. Har folk inget liv eller? Det finns ju så mycket annat man kan göra utan att sätta andra människor i fara. Det är väl inte så svårt att skaffa sig en hobby och lägga sin tid på detta istället.


Här kan du läsa mer om nyheten smp.se

Av Desirée - 24 oktober 2011 23:05

En trevlig dag med Malin. Vi var ute och gick en runda och hade ett otroligt roligt samtal om gamla minnen. Vi gick i en och en halv timme och det var längesen jag kände att det är så skönt och roligt att promenera. Det gör verkligen jättemycket att gå och prata med någon. Att prata gamla minnen eller roliga kommentarer, gör att resten av dagen blir så underbart trevlig. Idag har jag verkligen lärt mig att när det gäller att offra sig för sina nära och kära, gör att man blir på bättre humör och känner att man finns till och man blir uppskattad för det man gör. Vad är bättre än att känna sig uppskattad? 


Efter den långa promenaden med Malin kom jag hem och hjälpte Mamma med disken medans vi lagade mat. Det blev kycklingfilé, potatisgratäng och en supergod sås. Jag träffade även Sefik, Affra och de andra idag som var på gott humör och det smittade verkligen av sig även om mitt humör var på topp. Men man kan ju aldrig få för mycket av det goda, som man brukar säga.


Imorgon blir det att åka hem till Markus och hjälpa honom med bilen, hur det nu ska gå. Jag är ju inte speciellt den personen som brukar mecka med bilar. Köpte en Paradisask till honom idag också, som han får av mig i födelsedagspresent. Var så svårt att hitta något till honom då han även inte ville ha något men det är ju en sådan sak som man måste göra. Han blir nog glad ändå förhoppningsvis.


Hade även tänkt fixa en ny header till bloggen idag också, då dem har breddat den. Själv tycker jag att det var bra som det var innan och mycket snyggare för den delen. Tycker varje rad blir för lång och på så sätt även jobbigt att läsa. Men jag ska nog kunna fixa någon trevlig header i alla fall. 

Av Desirée - 23 oktober 2011 09:23

Vilken härlig söndagmorgon. Ligger i sängen och njuter med lite musik. Det är inte ofta man kan ligga och dra sig i sängen. Och det är så synd för det är så himla avkopplande och stressen försvinner. Igår var jag med Ludde och vi tittade på film och var även ute och gick en runda. Dem har nio katter hemma nu. Tre stora, en ungkatt och sen fem små sötingar. Om jag bara kunde så skulle jag tagit en men man kan inte alltid få som man vill.

Av Desirée - 18 oktober 2011 15:20

Kaffet är det som har hållt mig vaken idag. Även om jag gick och la mig hyfsat tidigt igår så är jag helt slut i både kroppen och huvudet. Kan det vara vädret eller är det för att allt står så stilla? Jag kommer ingen vart. Inte med körkortet och jag kan inte göra något heller.

Min jobbintervju gick bra men kände att jag måste göra klart mitt körkort först och det blir då lättast att stanna här i Tingsryd tills jag har det färdigt. Jag bara längtar tills den dagen då jag kan sitta i bilen helt själv utan den där övningskörsskylten synandes i bakrutan. Alla säger ju att det är en frihet att ha körkort. Kunna köra vart man vill men är det verkligen så? Det blir väl egentligen inte så stor skillnad från vanliga fall mer än att man kan köra bil men jag måste ju ändå ha en bil att köra med. En egen bil annars är jag ändå låst om jag ska låna mammas bil eftersom hon själv behöver den.

Det är mycket tankar som går i mitt huvud just nu och tålamodet är inte på topp. Kommer jag orka stå ut?? Ja den frågan kan nog ingen svara på...

Av Desirée - 6 oktober 2011 13:06

På lördag blir det intervju i Flyinge så jag hoppas på det bästa. Jag ska vara där hela dagen på lördag och då vara med och se hur det är och vad de har för rutiner m.m

På köpet får jag träffa min släkt som inte händer så ofta. Det ska bli så himla härligt.

Så imon åker jag ner til härliga Skåne och hoppas på att jag blir kvar där!

Presentation

Mitt namn är Desirée och jag är en 18 årig tjej som tänkte testa på att blogga. Med så mycket tankar i mitt huvud och så vet jag inte hur jag ska skriva det med ord. Det blir en test i några veckor om det blir något resultat. Lite om mig själv då...

Följ min blogg!

Fluffig

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Bloggar jag läser

Kategorier

Senaste inläggen

Rekommenderade sidor


Ovido - Quiz & Flashcards