Alla inlägg under september 2011

Av Desirée - 7 september 2011 15:39

Hej allihopa!

Det var ett bra tag sedan jag bloggade nu. I sommar har det inte hänt mycket. Om jag ska vara ärlig så var det den tråkigaste sommar jag någonsin haft i mitt liv. Jag hade ingenting att göra om dagarna och till slut kändes helgerna som en helt vanlig dag. Helger ska vara lugna och avslappnande men så var det ju varje dag. Det slutade med att jag blev så lat att jag inte orkade göra någonting och blev bara tröttare och tröttare men ändå var jag så pigg. Det var verkligen en konstig känsla. Jag har som sagt flyttat men bor kvar i lilla Tingsryd. Min bror och hans sambo köpte vårt gamla hus och har gjort om jättemycket nu i sommar. Det har blivit jättefint.


För tre veckor sedan ringde min handläggare från Arbetsförmedlingen och han hade hittat en praktikplats till mig. Den praktikplatsen råkade visst vara på samma ställe som jag var på genom skolan i fem veckor. Ja, jag blev erbjuden praktik på kommunen i tre månader. Jag blev överlycklig! Jag tänkte: "Äntligen kan jag leva som en normalt arbetande person". Jag kan även uppskatta helgerna positivt igen. Den där känslan att äntligen är det helg och bara kunna ta det lugnt och göra det man vill är tillbaka.

Så nu är jag inne på min andra vecka och det roligaste av allt att vara här är att dem verkligen uppskattar det. Min handledare sa till mig häromdagen "Tack för att du är här". En sådan mening hör man inte varje dag. Jag blev så himla glad och det gjorde också hela min dag bättre.

Har massvis med mer att skriva men jag tänkte att jag lugnar mig och fortsätter en annan dag.


Ha det bra!

/ Desirée

Presentation

Mitt namn är Desirée och jag är en 18 årig tjej som tänkte testa på att blogga. Med så mycket tankar i mitt huvud och så vet jag inte hur jag ska skriva det med ord. Det blir en test i några veckor om det blir något resultat. Lite om mig själv då...

Följ min blogg!

Fluffig

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Bloggar jag läser

Kategorier

Senaste inläggen

Rekommenderade sidor


Ovido - Quiz & Flashcards