Alla inlägg under juni 2011

Av Desirée - 25 juni 2011 10:56

Det blev en rolig midsommar med mycket drickande och lite ätande. Jag och Markus åt hemma hos hans mormor och morfar och det bjöds på sill, potatis och lax. De hade gjort speciellt till mig, gräddfil och gräslök. Det är så himla gott tillsammans med nypotatis. Laxen var supergod, riktigt saftig och det var nästan som om den smälte i munnen. Vi fick öl och snaps och så blev det så klart jordgubbar, grädde och glass till efterrätt. Mums!


Efter att ha varit där några timmar så gick vi till en kompis och drack lite. Tittade lite på teve och lyssna på musik. Jämte där vi var, bodde Eve som jag snackade lite med. Dem hade också fest så vi var lite där också. Det var väldigt trevligt och jag har lärt känna nya härliga och goa människor.


Till frukost blev det scones och stekta ägg. Det var längesen jag åt scones så godare kunde det inte bli. Ska snart hoppa in i duschen och det skulle vart mycket skönt att ta ett bad men det får jag nog hoppa över idag. Ikväll blir det att spela kort med Markus och hans familj som kommer blir jätteroligt. Det blev den bästa midsommaren på länge.

Av Desirée - 23 juni 2011 12:49

Ja då var det såkallat sommarlov. Inget sommalov för mig dock utan kallas nu arbetslös. Mindre roligt. Har vart på arbetsförmedlingen och skrivit in mig och har även fått kallelse om några veckor och då blir det att fixa allt med planering och fixa med mitt betyg.

Imon är det midsommar och den blir att spendera med Markus hemma hos honom. Det kan nog bi rätt kul eftersom vi har så kul ihop. Mamma ska ha singelfest hemma så jag får inte vara med som jag absolut inte vill heller.

Hade även körlektion igår och det gick ju sämre än vad jag trott. Slarvar ganska mycket men det ska det bli ändring på framöver. Vill ju ha mitt körkort nu så då får jag ligga i och skärpa till mig lite.

Tänkte att jag lägger upp lite bilder från när jag och Markus var ute och fota för två veckor sedan.


         


    

Klicka på bilden för att förstora!

Av Desirée - 9 juni 2011 12:35

Ja! Nu har äntligen tagit studenten och det känns så jäkla underbart. Just nu kan det inte bli bättre. Var en rolig och härlig dag med klasskompisar och släkt m.m under min studentdag och jag vill gärna tacka er alla för denna dag som blev så bra med hjälp från er. Min mor och syster som gjorde maten m.m var mycket god. Även tack till min bror som hjälpte mig på ett bra sätt denna dagen. Det kommer även att läggas upp bilder från festen här på min blogg som min bästa och sötaste kompis Markus fotade under kvällens gång. 

Det känns helt sjukt men ändå skönt att äntligen slutat skolan och kunna gå vidare och tänka på sin framtid och flytta runt och jobba m.m Om det blir som planerat så kommer jag plugga igen om ett år och då blir det nog roligare och bättre än vad det varit nu. 

Kommer sakna alla mina underbara vänner från klassen och jag hoppas ni får det bra i era liv och får stor framgång i det arbete ni vill jobba. Erika, Anja och Emma, er tre kommer jag förhoppningsvis hålla kontakten med framöver och få många roliga dagar med er på vår fritid.

Nu ska jag och Markus fortsätta spela kort och bara ta det lugnt. Ha det bäst!!


/ Desirée

Av Desirée - 3 juni 2011 11:20

En av dem roligaste och härligaste dagarna på länge. Vart med Markus typ konstant sedan föra veckan på torsdagen. Det började med att jag följde med ut och fota rådjur mm. Mycket körande och fotande har det blivit på dessa dagar. Nu sitter vi i bussen hem till mig och ska städa och bland annat fixa i trädgården. Tar ju studenten på tisdag och då blir det massa drickande och fest på kvällen/natten. Det ska bli så himla underbart. Nästan hela släkten kommer och det ska bli jättekul att träffa alla. Syrran kommer ikväll och då kommer jag få se hennes tjocka mage med en liten bebis inuti. Lilla Doris kommer nog idag och då blir det att gosa och leka lite med henne. Nu ska jag vila lite här i bussen./ Desirée

Presentation

Mitt namn är Desirée och jag är en 18 årig tjej som tänkte testa på att blogga. Med så mycket tankar i mitt huvud och så vet jag inte hur jag ska skriva det med ord. Det blir en test i några veckor om det blir något resultat. Lite om mig själv då...

Följ min blogg!

Fluffig

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Bloggar jag läser

Kategorier

Senaste inläggen

Rekommenderade sidor


Ovido - Quiz & Flashcards