Alla inlägg under februari 2011

Av Desirée - 26 februari 2011 11:56

Ja nu är det bara två dagar kvar på sportlovet. Denna veckan har gått så himla snabbt. Har inte hunnit med så mycket men har i alla fall tränat två dagar och även gått långa promenader. Mamma är nere i skåne nu så jag har hundarna. Vi ska strax gå en runda så dem får gjort sitt och jag får en lång promenad. I måndags var jag med Jimmy och Mimmi på babysim och jag tog lite kort på Jimmy och Doris när dem badade. I Onsdags gick jag och Mimmi hem till mamma och fikade lite och jag körde vagnen. det är faktiskt väldigt jobbigt att gå fort med en vagn framför sig. Mer än vad  jag trodde.

Har tittat på lite gamla bilder och hittade en som jag tog förr förra sommaren och mixade lite med i photoshop.



Nu ska jag ta och gå ut en runda i det kalla vädret och försöka njuta av det korta lovet.


/ Desirée

Av Desirée - 14 februari 2011 15:16

Alla Hjärtans Dag!


Idag är det alla hjärtans dag och jag vet inte vad jag ska köpa till Oskar. Har inte så mycket pengar heller så det får bli något litet. Jag tror vi även skulle göra något mysigt tillsamman också så det kanske räcker.


Eftermiddags fikat på praktiken idag, bjöds det på tårta och godishjärtan. Det fanns två att välja på, Prinssestårta som var formad som ett hjärta med rosa marsipan på och en jätte god tårta med hallon och blåbär, grädde och annat smått och gått. En väldigt härlig och trevlig dag och den kommer säkerligen bli bättre.


/ Desirée

Av Desirée - 8 februari 2011 20:36

Nu var det längesen jag skrev. Har varit så trött efter praktiken. Denna veckan har jag mest hjälpt till med hemsidan som har varit väldigt roligt. Det är ca en och en halv vecka kvar och jag har nu börjat titta på uppgiften vi har i skolan sen om praktiken. Inte så smart kanske när jag haft redan tre veckor på mig at börja med den.

Det blir att gå och lägga sig tidigt idag för att orka upp imorgon. Jag satt häromdagen och tittade igenom mina bilder och hittade massor av bra bilder på katten.


     

Fiisen i höstas


/ Desirée

Av Desirée - 2 februari 2011 22:25

Dagen idag har varit ganska lugn. Nästan lite för lugn. Var nere på badplatsen och tog kort på en livboj till en uppgift på praktiken. Det var plusgrader ute men ändå kallt och blåsigt.
Vid halv sex åkte jag med mamma hem eller jag körde. Jag sydde en kudde igår och sydde en till idag hemma hos mamma. Den första blev jättebra och jag blev väldigt nöjd med den. Den andra sydde jag på fel håll men den blev ändå snygg. Nu har jag bara knapparna kvar att sy fast och även att göra knapphål. När detta är klart kommer jag lägga upp en bild på de.
Mamma skulle iväg ikväll så jag fick ta hundarna så när jag hade sytt klart kudden så gick jag hem med dem till oskar. Det funkar bättre och bättre nu mellan katten och hundarna och det är skönt så man kan vara lite lugnare att det inte händer en olycka.


Min katt Fiisen 


Imon är det praktik igen och jag önskar faktiskt att jag kunde få en timmes sovmorgon men så blir det garanterat inte. Har inget speciellt att göra imorgon på praktiken men får hoppas att dagen går fort.


Nu blir det att sova så jag orkar upp imorgon.


/ Desirée

Av Desirée - 2 februari 2011 12:57

Melissa Horn! Hon är su sjukt bra. När man yssnar på henne så blir man så glad. Man vill bara sjunga med.

Strax dags att gå tillbaka till praktiken. Är hemma just nu och har ätit lunch. Fick fixat mina pengar idag på banken och de skulle komma in på mitt konto ikväll så då kan jag betala min räkning.


Igår var jag hemma hos mamma och började sy på kuddfodralen. Blev färdig med en och den blev skitbra. Det är roligt att sy om det bli bra resultat som det blir om man har tillräckigt med tålamod men så är det väl med det mesta.


Nu ska jag gå till praktiken. Skriver mer ikväll


/ Desirée

Presentation

Mitt namn är Desirée och jag är en 18 årig tjej som tänkte testa på att blogga. Med så mycket tankar i mitt huvud och så vet jag inte hur jag ska skriva det med ord. Det blir en test i några veckor om det blir något resultat. Lite om mig själv då...

Följ min blogg!

Fluffig

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Bloggar jag läser

Kategorier

Senaste inläggen

Rekommenderade sidor


Ovido - Quiz & Flashcards