Alla inlägg under april 2011

Av Desirée - 30 april 2011 19:05

Idag hjälpte jag mamma i trädgården som var ganska skönt men blev väldigt långtråkigt. Snart blir det att gå ner till campingen och titta på Majbrasan och lite annat. Blir inget festande utan bara att umgås med älsklingen. Kikade runt på bilderna i min exerna hårddisk och hittade gamla minnen från nian. Dessa roliga tillfällen glömmer jag aldrig med dem två personerna och några andra till men som inte är med här.


         

Hoppas ni ser det här tjejer och minns. =)


/ Desirée

Av Desirée - 27 april 2011 12:20

En jobbig skoldag som slutade med att man kände hur stressen började stiga inom en. Massvis med läxor och jag vet inte hur jag ska hinna med allt. Även om jag bestämmer mig för att jag ska sätta mig ner och göra en läxa så blir det inte förrän jätte sent eller tidigt på morgonen om jag vaknar i tid. Blir galen på mig själv. Men nu ska jag minsann skärpa till mig och göra klart allt så att det inte blir för mycket sen i slutet. har minst 6 uppgifter att skriva. de flesta ska vara inlämnade nästa vecka. Blir väl att sitta hela kvällen och hela helgen. Fy vad tråkigt men det är ju så jag får göra. 

Av Desirée - 24 april 2011 10:08

I går på påskafton var jag och Oskar hemma hos mamma och åt mat med en liten del av min kära släkt, morbror Steffan och hans sambo. Grannen May kom också in och åt med oss också. Mamma och steffan hade vattenkrig och Steffan vann såklart och mamma blev helt genomblöt. Mimmi och jimmy var också där med lilla Doris och hon var rädd för Steffan och började gråta. Haha.. I hennes synsätt så ser han nog jätteläskig ut då han börjar bli gråhårig och har inte så mycket hår på huvudet. Idag kommer Petra och äter middag med oss. Tänkte att jag tar med katten så kan hon kela lite med henne. Det har varit ett väldigt bra påsklov.


/ Desirée

Av Desirée - 20 april 2011 23:33

En heldag med Emmy. Var inne i stan och åkte ut till Samarkand. Köpte shorts, armband och ett par leggings. Emmy köpte massvis. Hittade många fina kläder. Ha vart en tuff dag men ändå rolig. Att min pojkvän aldrig kan bestämma sig är tyvärr mindre roligt. Vill bara att han ska förstå hur jag känner men det är ju det han inte gör och är inte speciellt säker på om han kommer göra det heller. sover över hos Emmy inatt och vi har tjockat oss med godis och glass. Spelade barngeni och det blev lika. Nu blir det snart att sova och tevetittande en stund. 


/ Desirée

Av Desirée - 13 april 2011 14:34

Denna dagen blev värre än vad jag trodde. När jag och Oskar skulle gå till bussen så skulle jag gå ner för trappan i trapphuset och halkar så att jag ramlar och skrapar upp lite på benet. Det var inte mycket men gjorde skitont. Det gjorde att jag blev ännu surare än vad jag redan var efter att jag försov mig på morgonen. Men det var inte bara det ända som hände utan när jag väl satt på bussen så messar Erika och säger att den andra och sista lektionen vi hade var inställd. Så då åkte jag in till Växjö nästan helt i onödan. Men jag betstämde mig för att gå till skolan ändå och göra klart mina uppgifter som jag ligger efter med. När jag väl ska börja med uppgifterna så inser jag att jag inte har allt material som jag behöver för att göra uppgifterna har jag hemma och detta gjorde mig ännu mer förbannad. Kan detta bli värre, tänkte jag. Jag gjorde en uppgift och stack sedan ner till stan och vänta på den närmaste bussen som gick. När jag väl kommer hem och går in genom dörren så känner jag att jag trampar i något. Ja som jag skrev innan. Det KAN verkligen bli värre för att då har jag ju såklart trampat i kräk som katten hade fått tid till att göra medans ingen var hemma. Nu ska jag minsann itne tänka att det kan bli värre för då blir det säkerligen det. Så nu får jag hoppas på det bästa och försöka inte tänka på det. Jag funderar på om jag ska sticka ner till Kaskad och simma lite och rensa huvudet.


/ Desirée

Av Desirée - 13 april 2011 07:50

Klockan är åtta och jag försov mig imorse då jag passade hundarna igår och mamma kom och hämtade dem jättesent. Jag missar då första lektionen som vi skulle redovisa på. Andra lektionen hinner jag kanske inte göra mina uppgifter som jag måste göra klart denna veckan. Det är minst tre läxor som ska vara klart innan lovet som börjar nästa vecka och på torsdag har vi nationellt prov i svenska B. Hur ska jag hinna med allt? får panik snart. Massor som ska vara klart innan vi tar studenten. Det har aldrig varit såhär illa. Måste ta och skärpa mig.


/ Desirée

Av Desirée - 12 april 2011 13:17

Ja som rubriken lyder "mycket tankar" men vet minsann inte hur jag ska skriva ner tankarna här. Jag vill inte få fel intryck och negativa reaktioner. Så det skiter vi i och berättar om helgen som varit.


Lördag!

Lördagen var helt underbar från morgon till väldigt sen kväll. Jag vaknade tidigt och satt vid datorn och mös lite. Tittade på det vanliga, facebook, bloggen och molehillempire.se. Därefter blev det städning så att det var klart till kvällen för på kvällen skulle vi ut på Oleo. Emmy kom hem till mig vid 7 och vi startade igång förfesten. Lite pinsamt för det var ju bara hon och jag, Haha. Men vi drack och spelade kort och gick sedan så vi hann med bussen tjugo över åtta. Det blev en helt underbar kväll med Emmy, Erika och Anja och det blev dans hela kvällen. Roligare har jag aldrig haft ute och vi ska defenitivt göra om det.


Söndag!

Jag vaknade runt elva och var inte alls bakfull som var extremt skönt. Jag och Emmy bestämde oss för att gå en runda och tog med oss hunden Mia. Mycket pratande och mycket gående. Därefter följde jag med Oskar ut och fiskade i det sköna varam vädret. Märkte sen att jag hade bränt mig, man tänker ju inte på solkräm det första man gör när det är nästan 20 grader en vårdag. Sen blev det hem och duscha och bara slappa. Härlig helg!


     

Mörten som jag fick!                    Älsking sitter med flöte!


/ Desirée

  

Av Desirée - 9 april 2011 07:53

Solen är framme och om någon timme blir det en morgonpromenad med Emmy. Vaknade runt 7 tiden och var pigg. Kan inte äta frukost ännu men efter promenaden kommer jag lätt vara hungrig. Oskar skulle till Konga imorse och gick upp redan vid 6 och det var för en gångs skull skönt att gå upp efter honom. Har hunnit fixa tvätten och ska nog ta och städa toaletten också så är allt gjort.


Ikväll blir det festande med Emmy, Anja och Erika. Kommer nog bli skitskoj. Promenaden nu på morgonen ska jag nog passa på att ta med mig kameran och fota lite på dem fina vårblommorna som har ploppat upp nu. Vem älskar inte våren? =)


/ Desirée

Presentation

Mitt namn är Desirée och jag är en 18 årig tjej som tänkte testa på att blogga. Med så mycket tankar i mitt huvud och så vet jag inte hur jag ska skriva det med ord. Det blir en test i några veckor om det blir något resultat. Lite om mig själv då...

Följ min blogg!

Fluffig

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Bloggar jag läser

Kategorier

Senaste inläggen

Rekommenderade sidor


Ovido - Quiz & Flashcards