Alla inlägg under mars 2011

Av Desirée - 10 mars 2011 19:48

Ja nu sitter man i bilen påväg upp till Linköping. Är utanför Växjö nu och åt McDonalds mat. Mycket gått. Fick min studentklänning idag och jag älskar den. Så j*vl* snygg är den. Tog med mig den här i bilen så ska testa den hos syrran sen. Har inte mycket batteri kvar på datorn så får skriva mer imorgon. Lägger upp ett foto på klänningen imorgon.


/ Desirée

Av Desirée - 10 mars 2011 08:51

Ja precis som rubriken lyder.. Blev skitskraj igår. På eftermiggaden hade jag skitont när jag kissade så jag tänkte att jag hade fått urinvärksinfektion. Kissade konstant och på kvällen så såg jag att jag kissade blod, blev skiträdd  och jag var hemma själv. Helt plötsligt blev jag hlt yr och trodde jag skulle svimma. Jag var tvungen att sätta mig ner. När det gick över så ringde jag mamma och hon kom över direkt. Hon ringde sjukhusupplysningen och dem sa att det var urinvärksinfektion. Jag blev nog yr för att jag blev så satans rädd. Men tur att jag inte svimmade. Idag ska jag till vårdcentralen och kommer säkerligen få pencillin. Hoppas det blir i tablettform, kan inte med flytande.

 

Ikväll ska vi till min syster i Linköping och jag undrar hur det ska gå när jag bli kissnödig hela tiden men det går förhoppningsvis. Sen blir det upp till Örebro imon på begravning. Min kära farbror har dött. Jag som ville träffa honom en gång till, han var den bästa. Kommer åka hem igen på lördag och då blir det att gå en runda med Emmy.

 

Ha det bäst!

Kommer nog lägga in lite bilder så småningom.

 

/ Desirée

Av Desirée - 5 mars 2011 10:01

nu känns det verkligen som vår. Solen är framme och det är varmt och skönt. Mamma och jag bestämde oss för att gå en runda efter att hon och grannen löst melodikrysset. Det ska bli så skönt att komma ut lite utan att frysa fingrarna av sig. Ska nog ta med mig kameran och fota hundarna lite.

Ikväll blir det fest med Emmy, Malin och Rebecka. Det kommer förhoppningsvis bli jätteroligt. Nu blir det att hjälpa mamma med krysset.


/Desirée

Av Desirée - 4 mars 2011 16:01

Härlig dag idag. Var med Mimmi hemma hos hennes föräldrar och hämtade lite saker. Vi satte oss och åt lite mackor innan vi stack hem igen. Jag följde med hem till dem och lekte lite med Doris. Vi skulle hem till Mamma när Jimmy kom hem men det blev aldrig av sen så jag och Mimmi gick ut en runda istället. Ska gå en runda med Emmy senare och snacka lite..


Nu ska jag låta Oskar sitta vid datorn som har väntat i en timme för att jag ska bli färdig.


/ Desirée

Av Desirée - 2 mars 2011 18:24

Idag var det veckans trevligaste och roligaste dag. Jag och Erika fotograferade mig, Johanna och Matilda i studion till vårt UF-företag. Emma var även med och hjälpte oss att sminka och hon var verkligen till stor hjälp och det är jag tacksam för. Vi tog nästan 300 bilder och det kändes väldigt mycket men jag undrar egentligen om det är så mycket. Jag hoppas i alla fall att vi fick några bra bilder på varje person. Jag kommer lägga upp en bild på mig och Erika senare när vi har redigerat dessa. Jag hade även samhäll idag och vårt pågående arbete är om mänskliga rättigheter. Jag har valt barnens rättigheter på Haiti. Ett väldigt intressant ämne tycker jag själv. Vi skulle skriva en inledning där vi skulle berätta varför just det ämne vi valt intresserade en själv och jag skrev att jag ville veta hur de har det och hur man kan hjälpa till att förändra och ge barnen ett rättvist och fridfullt liv. Barn ska ju få vara barn även där det är krig eller där det har inträffat en naturkatastrof m.m Utan barnen så finns det ingen framtid.

Jag lånade en bok igår om att lära sig träna upp sin självkänsla (att tycka om sig själv för den man är). En väldigt bra och intressant bok av Mia Törnblom.

Nu ska jag gå och duscha så jag slipper göra det imon.


"Ingen är perfekt, tyck om dig själv"


/ Desirée

Presentation

Mitt namn är Desirée och jag är en 18 årig tjej som tänkte testa på att blogga. Med så mycket tankar i mitt huvud och så vet jag inte hur jag ska skriva det med ord. Det blir en test i några veckor om det blir något resultat. Lite om mig själv då...

Följ min blogg!

Fluffig

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Bloggar jag läser

Kategorier

Senaste inläggen

Rekommenderade sidor


Ovido - Quiz & Flashcards